Instagram jest jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych na świecie. Serwis ten umożliwia zamieszczanie materiałów zdjęciowych. Cechą charakterystyczną Instagrama jest kwadratowy kształt zdjęć, które publikowane są na portalu przez użytkowników. Łatwość publikowania nowych treści na Instagramie sprawia, że portal ten zyskuje nowych zwolenników, którzy mogą być już trochę znużeni Facebookiem. Instagram jest przyjazny również dla sektora e-commerce. Witryna od niedawna umożliwia założenie sklepu. Na czym polega założenie sklepu na Instagramie? Odpowiedź na to pytanie zamieszczamy w naszym poradniku.
Jak działa sklep?
Funkcja sklepu udostępniona przez Instagram jest dodatkową zakładką umożliwiającą promowanie sprzedawanych produktów. Dzięki tej funkcji sprzedawca ma możliwość oznaczania swoich produktów w publikowanych postach. Oznaczenie produktu zawiera również wszystkie informacje na jego temat wraz z ceną. Osoby zainteresowane zakupem promowanego produktu mają możliwość przejścia na docelową stronę sprzedawcy, na której finalizowana jest transakcja. Sklep na Instagramie nie umożliwia dokonywania zakupów bezpośrednio ze strony profilu w sieci społecznościowej. Może być jednak zachętą dla konsumenta do skrócenia czasu potrzebnego od momentu podjęcia decyzji o zakupie do finalizacji transakcji.
Co jest potrzebne do założenia sklepu na Instagramie?
Założenie sklepu na Instagramie jest łatwe. Trzeba jednak spełnić kilka podstawowych wymogów. Najważniejszym z nich jest posiadanie zewnętrznej strony, na której sprzedawane są produkty. Na tę stronę będą trafiać użytkownicy zainteresowani zakupem produktu oznaczonego na Instagramie. Funkcja zakupów dostępna jest wyłącznie dla użytkowników kont firmowych na Facebooku. Na ten moment istnieje wyłącznie możliwość sprzedaży towarów w postaci fizycznej. Nie ma opcji sprzedaży usług lub produktów cyfrowych na Instagramie. Podmioty zainteresowane promocją swoich produktów w sieci Instagram muszą połączyć swoje konto z profilem na Facebooku. Następnym krokiem jest stworzenie katalogu promowanych produktów na Instagramie.
Czy warto zakładać sklep w portalu Instagram?
Potęga sieci społecznościowych już dawno została dostrzeżona w branży e-commerce. Portale społecznościowe umożliwiają dotarcie stosunkowo niskim kosztem do sprecyzowanej grupy odbiorców. Dzięki Instagramowi mamy łatwy dostęp do milionów młodych użytkowników. Zaadresowanie odpowiednio skonstruowanego przekazu reklamowego do tej grupy może przełożyć się na zwiększone zainteresowanie marką. Warto z tej możliwości skorzystać.