Internet daje ciekawe możliwości prowadzenia działań biznesowych. Najważniejszą zaletą Internetu jest możliwość łatwego komunikowania się nawet z milionami użytkowników. Jednak w tej komunikacji przeszkadza bardzo duża konkurencja w sieci. Właściciel sklepu internetowego musi w pierwszej kolejności przyciągnąć klienta na swoją stronę. Przebicie się przez ogrom podobnych podmiotów nie jest łatwe. Dlatego nieodłączną częścią biznesu w Internecie jest marketing. Jak efektywnie promować się w Internecie? O tym w poniższym poradniku.
Co składa się na SEM?
Popularnym skrótem związanym z promocją w internecie jest SEM. Co kryje się pod tym nazwą? SEM co to jest za skrót? Można go rozwinąć jako Search Engine Marketing. Polskie tłumaczenie tego terminu to marketing w wyszukiwarkach internetowych. SEM to bardzo złożone zagadnienie. Na całość działań marketingowych w wyszukiwarce składają się płatne działania reklamowe skupiające się na kampaniach linków sponsorowanych oraz optymalizacja strony internetowej. Oba narzędzia mają na celu zapewnienie obecności witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dostarczanych przez wyszukiwarkę.
Co to jest PPC?
Płatne kampanie w wynikach wyszukiwania określane są często jako działania PPC. Rozwinięciem skrótu PPC jest Pay Per Click. Jest to najpopularniejsza formuła płatności za reklamę w największych sieciach. Jest ona podstawą funkcjonowania kampanii reklamowej w sieci Google Ads. Jak to działa? Reklamodawca w modelu PPC nie płaci za samo wyświetlanie swojej reklamy w wyszukiwarce. Określa tylko limit, jaki jest gotów zapłacić za pojedyncze kliknięcie. Od wielkości tego limitu zależy miejsce, w którym reklama może się wyświetlić. Opłata pobierana jest w momencie kliknięcia w reklamę przez zainteresowanego internautę.
Co to jest SEO?
Skrót SEO można rozwinąć jako Search Engine Optimalization. W języku polskim SEO może kojarzyć się z pozycjonowaniem stron internetowych. Jednak pod terminem SEO rozumieć należy cały proces optymalizacji strony internetowej dla wyszukiwarki. Optymalizacja ma za zadanie dostosować budowę strony do wymagań wyszukiwarek. Działania SEO polegają między innymi optymalizacji kodu źródłowego strony, struktury witryny oraz wielu innych czynników technicznych mających wpływ na poprawne wyświetlanie strony głównej i podstron. W efekcie działań SEO roboty wyszukiwarek mogą zakwalifikować witrynę jako wartościową dla użytkowników Internetu. Kwalifikacja taka przekłada się na priorytetowe traktowanie witryny w wynikach wyszukiwania.