jak-dorobic.pl

biznes, praca, finanse

marketing afiliacyjny
Finanse

W jaki sposób działa marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny, inaczej program partnerski, to działania, które opierają się na współpracy. Sprzedawca, zazwyczaj duża firma, znajduje afiliantów (wydawców), którzy będą promować jego produkty. Całość opłaca się obu stronom: sprzedawca zyskuje nowych klientów, wydawca zarabia dzięki ich pozyskiwaniu. Przy okazji sprzedawcy oferują swoim współpracownikom także dodatkowe benefity, w tym darmowy dostęp do reklamowanych produktów.

Typy marketingu afiliacyjnego

W marketingu afiliacyjnym partnerzy zarabiają dzięki tak skutecznemu reklamowaniu w internecie określonego produktu, że inni (za ich pośrednictwem) chcą również dotrzeć do sprzedawcy i albo go kupić, albo dowiedzieć się o nim czegoś więcej.

W praktyce wygląda to tak, że kupujący klikają w baner lub link na stronie partnera i przenoszą się do witryny sprzedawcy. Proces jest zautomatyzowany, więc łatwo sprawdzić, od którego partnera pochodzi potencjalny klient.

Partnerzy mogą zarabiać na kilka sposobów:
cost per click – sprzedawca płaci za samo kliknięcie w link lub baner reklamowy; to, czy użytkownik dokonał zakupu, nie ma znaczenia;
cost per sale – partner otrzymuje procent ze sprzedaży określonego produktu; zarabia wtedy, gdy kupujący dokona zakupu poprzez jego link;
cost per lead – sprzedawca płaci partnerowi za pozyskane dane: nr telefonu, adres email (np. po zapisaniu się do newslettera).
system mieszany – partnerzy mogą zarabiać na wszystkich lub dwóch wybranych formach współpracy opisanych powyżej.

Jak działają partnerzy w marketingu afiliacyjnym?

Partnerzy są zmotywowani do prowadzenia aktywnej kampanii na rzecz firm, z którymi współpracują, ponieważ tylko wtedy będą mogli zarabiać. Określona aktywność przełoży się na zyski, więc starają się działać w kilku kanałach.

Największą popularnością cieszą się programy partnerskie działające w mediach społecznościowych. Partnerzy przedstawiają w nich produkty swojej grupie odbiorców. Opierając się na zbudowanym wcześniej zaufaniu i popularności są w stanie wypracować spore zyski.

Zdarza się, że tworzą całą kampanię składającą się z kilkunastu wpisów, w której zachęcają do skorzystania z określonej oferty. Dzięki temu, że zwykle mają dostęp do sprzedawanego produktu, są w stanie wiarygodnie przedstawić jego zalety.

Wielu partnerów to blogerzy, którzy zarabiają, tworząc recenzje sprzedawanych produktów. Mogą również budować rankingi produktów, polecając te, które wypadają najlepiej. Dobrze wypromowany blog, zbudowany zgodnie z zasadami SEO będzie na tyle często odwiedzany przez internautów poszukujących określonego produktu, że zarobek może być spory.

Marketing afiliacyjny z każdym rokiem staje się coraz bardziej popularny. Wiele dużych firm buduje swoje własne sieci afiliacyjne i poświęca sporo czasu swoim partnerom. Prowadzi dla nich szkolenia, spotkania promocyjne, dzięki którym ich zaangażowanie procentuje.

drukprzelewu.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.