jak-dorobic.pl

biznes, praca, finanse

Marketing

Marketing rekomendacyjny – co to jest?

Warto mieć świadomość, że znaczna większość osób rozmawia ze swoimi znajomymi, a także przyjaciółmi na temat produktów czy usług, z których korzysta na co dzień. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że ponad 90% ludzi ufa tego rodzaju rekomendacjom znacznie bardziej niż różnego rodzaju przekazom reklamowym. Czym dokładnie jest marketing rekomendacyjny?

Na czym polega siła opinii innych osób?

W najprostszym możliwym ujęciu do danej rekomendacji można przypisać określoną osobę. W ten sposób można mieć całkowitą pewność, że wyrażone przez nią zdanie jest autentyczne. Dodatkowo z „prawdziwymi” ludźmi możliwe jest wejście w interakcję. Osoba zainteresowana może nawet dopytać o ewentualne szczegóły. Oznacza to tym samym, że są oni zdecydowanie bardziej wiarygodni w porównaniu do przekazu płynącego od przedsiębiorstwa promującego poszczególne usługi czy produkty.

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że marketerzy już stosunkowo dawno zrozumieli, jak dokładnie działa społeczny dowód słuszności. Nikogo zatem nie powinien dziwić fakt, że korzystają także z niego w różnych formach komunikacji. Godny uwagi jest również fakt, że strategie inbound z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością.

Czym dokładnie jest internetowy marketing rekomendacyjny?

Celem marketingu rekomendacyjnego jest zmotywowanie klientów, by dzielili się pozytywnymi opiniami na temat określonej marki. Firma musi na różne sposoby zachęcić konsumentów, by nie tylko dyskutowali o produktach, ale również stworzyli bardzo pozytywny „szum” wokół marki. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że dla ponad 70% konsumentów rekomendacje mają bardzo istotne znaczenie przy podjęciu ostatecznej decyzji o zakupie.

Jaka jest różnica między marketingiem szeptanym, a rekomendacyjnym?

Należy przede wszystkim mieć świadomość, że zarówno marketing szeptany, jak i rekomendacyjny bazują na opiniach o danej marce, które są publikowane w sieci. Celem jest oczywiście doprowadzenie do sytuacji, aby pojawiło się możliwie najwięcej pozytywnych opinii. Warto jednak wiedzieć, że nowoczesna komunikacja z klientami polega na autentyczności przekazu. Jest to zdecydowanie najbardziej istotna różnica między omawianym marketingiem rekomendacji, a szeptanką.

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w szeptankach opinie na temat danej firmy w mediach społecznościowych czy na forach wyrażają pracownicy zatrudnieni do tego celu. W marketingu rekomendacyjnym chodzi natomiast o prawdziwe rekomendacje. Oznacza to tym samym, że są przygotowane przez ludzi, którzy mieli już do czynienia z danym produktem i są z niego zadowoleni. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że marketing rekomendacyjny przynosi zdecydowanie lepsze efekty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *