Tutaj jesteś

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

23 marca 2023 Biznes sprzedaż w sklepie internetowym

Nawet najlepiej działającym firmom e-commerce zdarzają się okresy spowolnienia. Wtedy każdy pracownik zadaje sobie pytanie, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym — odpowiedź na tego typu pytanie prezentujemy w poniższym tekście.

Diagnoza stanu obecnego wskazówką na temat przyczyn zastoju

Poszukiwania odpowiedzi na pytanie, czemu siadła sprzedaż w sklepie internetowym, należy zacząć od czegoś w rodzaju audytu. Należy zastanowić się:

  • czy oferta sklepu jest konkurencyjna;
  • czy spadek sprzedaży dotyczy tylko naszego sklepu;
  • czy nasze działania marketingowe są skuteczne;
  • czy platforma, na której oparty jest nasz sklep, działa prawidłowo;

Szukasz oprogramowania do sklepu internetowego? Sprawdź ten ranking:
 https://bizneswdomu.pl/oprogramowanie-do-sklepu-internetowego-ranking/

Powyższe pytania są wstępem do głębszej diagnozy, która powinna zostać skrupulatnie przeprowadzona, jeśli zależy nam na wzroście sprzedaży. 

Teraz rozważmy dokładnie częste przyczyny braku sprzedaży w sklepie i zastanówmy się nad możliwymi sposobami rozwiązania. Zacznijmy od tych, które wydają się najprostsze do wyeliminowania. 

Techniczne warunki do prowadzenia sprzedaży online

Najłatwiej wyeliminować te przyczyny braku sprzedaży w e-commerce, które wynikają z różnego rodzaju bolączek technicznych. Czas przedstawić je i omówić po kolei.

Wolno działający sklep

Większość sklepów korzysta z oprogramowania typu open-source, które często wymaga dodatkowej optymalizacji technicznej. Właściciele sklepów o tym zapominają, a wolno działający sklep może wpływać na kiepską sprzedaż.

Zadbaj o optymalizację zdjęć i grafik na stronie, wybierz szybki serwer albo skonsultuj się z doświadczonym programistą webowym — taka osoba wskaże potencjalne przyczyny wolno działającego sklepu internetowego.

Dostępne formy płatności w sklepie internetowym

Zobacz, czy dostępne formy płatności na Twojej stronie odpowiadają oczekiwaniom Twojej grupy docelowej. Musisz wykonać badanie rynku, które da Ci odpowiedź, jakie klienci Twojego sklepu chcą płacić za zakupy. 

Gdyby się okazało, że Twój operator nie oferuje odpowiednich form płatności, możesz sprawdzić porównanie najlepszych dostawców bramek online na takich stronach jak ta: 

https://bartekgasior.pl/bramka-platnosci-jak-wybrac-dostawce/ — dowiesz się z tekstu, jakie są prowizje, możiwości integracji i dodatkowe rozwiązania z obszaru płatności u poszczególnych operatorów. 

Nieintuicyjny proces zakupowy

Bywa, że klienci są zniechęceni do dalszych zakupów przez utrudniony proces zakupowy i skomplikowany koszyk. Tutaj najlepszym sposobem weryfikacji ewentualnych mankamentów, mogą być testowe  zakupy dokonane przez znajomych. Musisz jedynie mieć pewność, że są to zaufane osoby, które szczerze podzielą się swoją opinią.

Błędy marketingowe

Prowadzisz SEO albo inwestujesz w reklamę? Jeżeli chodzi o pozycjonowanie SEO, wykonaj audyt swoich działań. Zobacz, czy w ogóle przynoszą one efekty. Sprawdź, czy przypadkiem Google nie wykrywa jakichś błędów na stronie Twojego sklepu. Jeśli tak jest, koniecznie je wyeliminuj.

Jeśli prowadzisz kampanie reklamowe, zobacz, czy są one wykonywane według dobrych praktyk. 

Cena jako czynnik zniechęcający

Cena to dla większości klientów e-commerce główny czynnik decydujący o wyborze miejsca zakupów. Jeśli zastanawiasz się, jak poprawić sprzedaż sklepu internetowego, poświęć dużo uwagi cenie. 

Zastanów się, czy nie możesz zaproponować klientom jakichś promocji — to zawsze działa. Jeśli zaś nie wiesz, jak ustawić skuteczną kampanię, skontaktuj się z doświadczoną agencją marketingową. Najpierw poproś ich o wykonanie audytu — niech spróbują zdiagnozować powody braku sprzedaży w sklepie internetowym. 

Brak popytu na oferowane produkty

Musisz również zastanowić się, czy przypadkiem na rynku nie nastąpiło ogólne spowolnienie — takie, które dotyczy wszystkich firm działających w branży. Aby zidentyfikować tego typu problem, najlepiej zajrzeć do narzędzi analitycznych. Możesz tutaj wykorzystać oprogramowanie do analizy sprzedaży na Allegro — twórcy platformy rozwijają swoje narzędzie, które pozwala wyciągnąć takie informacje. 

Możesz też zobaczyć, czy w Google klienci wpisują frazy związane z Twoimi produktami. Jeśli się okaże, że nastąpił spadek, wtedy mamy odpowiedź, dlaczego w sklepie spadła sprzedaż. W celu analizy słów kluczowych możesz sięgnąć po takie narzędzia jak Google Keyword Planner, Semstorm czy Ubersuggest. 

Długi czas dostawy i nieatrakcyjny koszt

Bardziej wymagający kupujący mają nawyk porównywania opcji dostawy i jej kosztu. Porównanie kilku konkurencyjnych ofert to dla nich chwila  — często informacje wyciągnięte z takiego porównania stanowią główny czynnik w podejmowaniu decyzji o wyborze sklepu. Jeśli Twój sklep na tym tle wypada gorzej od konkurencji, może się okazać, że jest to przyczyna kiepskich wyników sprzedaży.

Najlepiej zidentyfikować dokładnie konkurencję Twojego sklepu i zobaczyć, jak faktycznie sytuacja wygląda w ich sklepach — sprawdzić, czy atrakcyjniejsze są formy i koszty dostawy. 

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? (finalna odpowiedź)

Jak widzisz, powodów braku sprzedaży w internecie może być wiele. Ich identyfikacja może być żmudnym procesem, ale jest konieczna, jeśli na poważnie myślisz o tym biznesie. Zacznij analizować każdy obszar — możesz postępować zgodnie z zaproponowanym wyżej porządkiem. Życzymy Ci powodzenia. 

Redakcja jak-dorobic.pl

Redakcja "Jak Dorobić" to zespół ekspertów z różnych dziedzin, którzy łączą swoją wiedzę i doświadczenie, aby dostarczać praktyczne porady i inspirujące treści dla wszystkich, którzy pragną osiągnąć sukces w biznesie, finansach, pracy, marketingu, rozwoju osobistym i zakupach.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?